Kampanie reklamowe wykorzystujące e-mail marketing przynoszą wysoki poziom zwrotu z inwestycji. Najczęściej wykorzystywane są wewnętrzne bazy mailingowe. Wiemy wtedy, że wiadomości, które są wysyłane trafiają do zaufanej grupy odbiorców, którzy zapisali się do newslettera. Ważne aby sama kreacja, treść i częstotliwość zostały dobrze przygotowane i zaplanowane. Tylko dobre przeprowadzenie zabiegu wysyłki mailingowej daje odpowiednie rezultaty oraz pozwala na kontynuację tych działań.
Oprócz wewnętrznej bazy mailingowej mamy do dyspozycji zewnętrzne bazy mailingowe zbierane przez konkretnych wydawców. Dzięki temu, w zależności od naszego produktu, który sprzedajemy, możemy docierać do odpowiedniej grupy odbiorców. Możemy targetować ich po informacjach deklaratywnych, czyli danych jakie zostawili w formularzu (wiek, płeć, lokalizacja, i wiele innych w zależności od serwisu) oraz informacjach behwioralnych przypisanych do konkretnych użytkowników pod kątem ich wcześniejszego zachowania. W taki sposób pozyskujemy zupełnie nowych klientów będących potencjalnymi nabywcami oferowanych przez nas usług czy towarów.